Press "Enter" to skip to content

Românii cheltuie cu aproape 10% mai mult pe un cos de cumpărături online față de anul trecut

Românii cheltuie în medie cu 9,2% mai mult pentru un coş de cumpărături în online faţă de anul trecut potrivit unei analize realizate de 2Performant.com. Pandemia a accelerat trendul de achizitii online, cu o preferinţă pentru cumpărăturile realizate de pe mobil, dar şi o creştere a valorii coşului de cumpărături.

Potrivit studiului, în perioada ianuarie – aprilie 2021, 66,4% din vânzări s-au realizat de pe mobil, în vreme ce 33,1% de pe desktop. Totodată, românii cheltuie cu 9,2% mai mult pentru un coş de cumpărături în magazinele online, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar valoarea medie a coşului a ajuns la 49,89 euro fără TVA.

Valoarea medie a comenzii de pe mobil se situează la 43,47 euro fără TVA, în creştere cu 7% faţă de anul trecut, în timp ce valoarea medie a comenzii de pe desktop creşte cu 12 procente şi ajunge la 62,72 euro fără TVA.

Și chiar dacă achizițiile de pe mobil sunt mai multe, cele de pe desktop sunt mai mare ca valoare.

„Românii cheltuie mai mult în medie pe o comandă online, faţă de anul trecut, iar produsele mai scumpe sunt achiziţionate de pe desktop, care prezintă încredere mai mare pentru cumpărători atunci când vine vorba de alegerea unui produs mai scump şi plata online”, se arata in analiza.

Tot mai multi client online

Tendinţele accentuate de a face cumpărături online sunt susţinute şi de cifre care indică o creştere a numărului de click-uri în magazinele online: 20,3 milioane de click-uri au fost înregistrate în platforma în primele patru luni din 2021, în vreme ce numărul total al tranzacţiilor intermediate prin platformă în perioada ianuarie – aprilie a acestui an se ridică la peste 357.000.

Şi specialiştii în digital care promovează şi aduc vânzări magazinelor online şi-au sporit comisioanele: 2.392 de specialişti în digital au câştigat 1,2 milioane de euro din comisioane prin intermediul 2Performant, în primele patru luni ale anului.

„Tendinţele generate de pandemie în special în zona online-ului se păstrează şi în acest an, iar semnalele sunt că le vom avea alături mult timp de acum înainte. Anul 2020 a adus un număr semnificativ de clienţi noi pentru magazinele online, sunt mai prezenţi în online clienţii cu o forţă de cumpărare ceva mai mare, cei care nu caută neapărat un discount, ci anumite branduri sau produse cu caracteristici clare şi care forţează magazinele online să ridice standardele”, a explicat Raluca Negrea, Country Manager România şi Bulgaria 2Performant.

La ce ore cumpara romanii

În primele patru luni ale acestui an cea mai mare proporţie din traficul total pe desktop s-a înregistrat la ora 00:00 în zilele de marţi (1,6%) şi ora 11:00 dimineaţa în zilele de marţi (1,4%), în timp ce pe mobil, între orele 21:00 şi 22:00 din zilele de duminică s-a înregistrat cea mai mare proporţie din trafic, respectiv 2,5%.

În perioada analizată, cele mai multe vânzări pe mobil au loc în zilele de luni, marţi şi duminică la ora 21:00, în timp ce pe desktop ziua de marţi înregistrează cea mai mare proporţie din vânzări, în special între orele 11:00 şi 15:00.

În perioada ianuarie – aprilie 2021, în medie, 2% dintre vizitatori s-au transformat în clienţi ai magazinelor online, ceea ce reprezintă o rată de conversie foarte bună pentru sectorul e-commerce. Media pentru cumpărătorii online de pe mobil este de 1,6%, iar pentru cei de pe desktop de 2,2%.

Dați de știre:

Be First to Comment

Leave a Reply