Press "Enter" to skip to content

Companiile cu pierderi trebuie să vină cu plan de restructurare

Toate companiile cu pierderi din subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii au avut termen până vineri să vină cu un plan de reformă şi restructurare, deoarece nu mai putem acoperi aceste găuri negre, a declarat ministrul de resort, Cătălin Drulă.

„În subordinea ministerului sunt 55 de instituţii şi aproape 70.000 de angajaţi. Sunt foarte multe companii de stat şi au foarte multe pierderi. Au avut foarte mari pierderi în 2020, sute de milioane de lei. Este foarte adevărat că o parte din aceste pierderi au fost cauzate de epidemia prin care trecem, pentru că sunt companii ale căror venituri vin din călătorii. Dar, dincolo de anul 2020, ele au pierderi structurale de mulţi, mulţi ani. Şi azi toate companiile – în această vineri – au termen să-mi trimită un plan de reformă şi de restructurare”, a mai spus ministrul.

Potrivit lui, este o notă a Guvernului în care toate companiile care au pierderi trebuie să vină cu un plan de reformă şi de restructurare, pentru că în fiecare an am ajuns să punem sume enorme de la buget ca subvenţii sau forme echivalente de compensare de la bugetul de stat şi nu mai putem avea aceste găuri negre.

Companiile cu pierderi au ajuns găuri negre pentru buget

Pe masa ministerului sunt în prezent teme grele. Drulă, s-a declarat nemulţumit de ceea ce se întâmplă atât în aceste companii din subordinea MTI, cât şi în instituţii şi a reiterat necesitatea reformei.

„Eu sunt nemulţumit de ce se întâmplă în companiile din subordinea ministerului şi în instituţii. Evident, există şi lucruri pozitive şi lucruri bune, dar pe ansamblu nu cred că un ministru al Transporturilor care intră în acest moment în această instituţie poate spune că lucrurile merg în regulă şi atunci acest al treilea obiectiv de care vorbeam, reforma, cred că este esenţială şi prioritară. Evident, lucrurile nu se pot întâmpla peste noapte. Unde au fost unele decizii greşite, mai ales în zona de infrastructură – deciziile luate acum 2-3-4 ani influenţează ce se întâmplă astăzi – vom încerca să reparăm din mers. Unde nu se poate, facem un reset”, a susţinut Drulă.

Companii cu pierderi majore

Cifre de anul trecut:

  • ROMATSA – 391 milioane de lei pierdere,
  • CFR Călători – 390 de milioane de lei pierdere,
  • Aeroporturi Bucureşti – 120 de milioane de lei,
  • TAROM – 431 de milioane.

„Şi sunt numai câteva cifre. Ok, a dispărut traficul de călători şi au fost afectate. Au avut pierderi şi când exista trafic de călători multe dintre aceste companii. Unele nu. Dar mie nu mi se pare normal – am auzit când a debutat această pandemie că trebuie să fim solidari şi să strângem cureaua – mie nu mi se pare normal ca numai cei de la privat să facă asta. Mi se pare normal în momentul în care pierzi venituri – şi pierzi din muncă efectiv, adică trebuie să lucrezi mai puţin – să nu reduci cheltuieli cu salariile, să nu aplici acele măsuri pe care le aplică toată lumea: 4 zile din 5, fără prime şi primele semnale pe care le am sunt foarte nefericite în această parte”, a adăugat Drulă.

Dați de știre:

Be First to Comment

Leave a Reply